קידום ממומן
קידום ממומן
קידום ממומן

קידום ממומן

חשיפה מיידית ברשת.

כל לקוח שזקוק לחשיפה מידית ברשת, יכול לבקש מסוכנות או משרד פרסום דיגיטלי לעשות עבורו קמפיין קידום ממומן- PPC. בשונה מקידום אורגני, קידום זה מייצר חשיפה מידית, לידים והמרות. 

קידום ממומן פירושו פרסום בגוגל. ללקוח יש מטרות מידיות, והוא רוצה להשיג אותן בקמפיין. זה יכול להיות משיכת טראפיק לאתר, חשיפה למבצע חדש, פתיחת סניף, או השקה של משפחת מוצרים חדשה. קידום ממומן הוא הכלי הכי חזק לחשיפה ופרסום מידיים.

הקמפיין נעשה באמצעות כלי טכנולוגי של גוגל שנקרא GOOGLE ADS. זוהי בעצם הבשורה הכי גדולה של העולם הדיגיטלי. טרום העולם הדיגיטלי, היו משרדי הפרסום מבזבזים משאבים עצומים על איתור קהלי היעד למוצרים חדשים. בעולם הדיגיטלי, לוחצים על כפתורים ועולה מידע ששווה זהב. GOOGLE ADS יודע לאסוף ולרכז מידע על הגולשים (מידע גלוי שהם מפרסמים בעצמם), הוא מנתח את הנתונים האלה ומבין לאיזה קהלי יעד יש לשייך כל קמפיין מבחינת תחומי העניין, מיקום גיאוגרפי, מגדר, תחביבים, גיל ועוד.

גוגל מאפשרת פרסום גם ברשת החיפוש שלה וגם ברשת המדיה.רשת החיפוש היא למעשה מנוע החיפוש דרכו נכנסים בדרך כלל הגולשים לרשת באמצעות הקלדה שאילתה. רשת המדיה של גוגל פרושה בכל רחבי הרשת והיא מאפשרת לאתרים להציג באמצעות כלי הפרסום שלה מודעות בכל הרשת.

מה זה גוגל אדס - GOOGLE ADS?

קידום ממומן

GOOGLE ADS לשעבר- גוגל אדוארדס, הוא כלי שיווקי חכם לקמפיין קידום ממומן בגוגל. כל בעל עסק שרוצה לעשות פרסום, פונה למשרד פרסום דיגיטלי כדי להעלות קמפיין. מסע הפרסום הדיגיטלי  בנוי ממודעות או באנרים המתפרסמים ברחבי הרשת באתרים, פורטלים, יוטיוב ועוד. כאמור גוגל אדס. בעצמו יודע לפלח את קהלי היעד, ואפילו מסוגל לדעת באיזה שעות הם פעילים ברשת. כך הוא יכול לחשוף את הקמפיין בפניהם כאשר הם גולשים.

היתרון הכי גדול של קמפיין קידום בגוגל הוא שניתן להגדיר תקציב ולכן יודעים מראש כמה זה עולה.  אין הפתעות. יש אפשרות לעצור את הקמפיין בכל שלב, להקפיא אותו ולהתחיל אותו שוב. לשנות את נוסח המודעות. להחליט לשנות גם את זמני הפרסום של הקמפיין או לכוון אותו לקהלי יעד אחרים מאלה שנקבעו. גמישות היא מילת המפתח והיא זו שמאפשרת ליצור קמפיינים עם מקסימום לידים והמרות, משום שגוגל אדס יודע לכוון את הקמפיין בדיוק, אבל בדיוק לגולש שמחפש כבר שנה כיסא ליוגה בצבע אדום.

מנהל הקמפיין מנתח את המידע הזורם מהדוחות של גוגל אדס ומסיק מהן על רמת הביצועים של הפרסום, ומבין גם מה יש לשנות כדי שהקמפיין יצליח. הוא ידע מהן המודעות הכי אטרקטיביות, איזה מודעות לא מושכות קהלים ומאיזה מיקום בארץ ובאיזה זמנים יש יותר הקלקות על המודעות. הוא ינהל את הקמפיין לפי המידע הזה. 

שכל קמפיין יכול להצליח, לאור ניסיונו והידע שיש לו בניהול וניווט הכלי הפרסומי.

כמה סוגי קמפיינים בגוגל אדס

את המודעות גוגל אדס צריכה לאשר. היא עלולה לפסול מודעות קידום ממומן שאינם עומדים במדיניות הפרסום שלה. לרשותה עומדים מערכות טכנולוגיות וכן צוות אנושי אשר תפקידו להגן ולמנוע מהגולשים להיחשף למודעות מזיקות. 

ישנם שלושה סוגי קמפיינים: קמפיינים הנעשים באמצעות מודעות טקסט, והן מוצגות בדף הראשון בגוגל כאשר גולשים מקלידים מילים או ביטויי מפתח המופיעים בנוסח המודעה. 

יש גם מודעות ויזואליות עם תמונה לקמפיין לרשת המדיה, אשר מתפרסמות באפליקציות או באתרים. בנוסף יש גם קמפיין וידיאו של סרטונים באורך של בין 6-15 שניות.

קידום ממומן
קידום ממומן
קידום ממומן

גוגל אדס פוסלת מודעות אשר לדעתה מזיקות לגולשים ולסביבת הפרסום. כאלה המפרסמים שירותים או מוצרים שעלולים לגרום פציעה או נזק פיזי. מוצרים מזויפים ושימוש בסימנים מסחריים של אחרים. מודעות אשר מציעות סמים, כלי נשק ותחמושת, ציוד לשימוש בסמים. תכנים הכוללים הוראות לייצור חומרים מסוכנים, מוצרי טבק ועוד. 

סוג נוסף של מודעות שגוגל אדס. יפסול הן אלה אשר כתובות בשפה גסה, כוללות תכנים על פריצה או שירותים של גניבה ופריצה. חוסר יושר, פטנטים לגניבה ספרותית ואפילו שיטות קידום ממומן פסולות. כמו כן: בריונות רשת, חוסר כבוד כלפי הזולת, תכנים המקדמים שנאה, אלימות או אפליה. התאכזרות לבעלי חיים, פגיעה עצמית, מסחר בזני בעלי חיים בסכנת הכחדה, שימוש בשפה גסה. מודעות המעודדות פגיעה עצמית, רצח, נזק לסביבה. פגיעה בבעלי חיים, בטבע ועוד. היא תפסול מודעות בעלות תוכן בלתי מוסרי ותפסול  מודעות המפרסמות סמים, טבק, חומרים רעילים ועוד.

איזה מודעות גוגל פוסלת?

גוגל אנליטיקס

החבר הכי טוב של גוגל אדס והקידום האורגני

מה שבמשך שנים עשו בעולם הפרסום במשאבים ותקציבי ענק, עבר היום ללחיצת כפתור על מערכות טכנולוגיות המשמשות ככלי הפרסום המובילים בעולם הדיגיטלי. גוגל אנליטיקס, הוא שירות של גוגל האחראי בין היתר על איסוף מידע ועקבות של גולשים ברשת. המידע הזה כאמור משרת את המפרסמים בפילוח וזיהוי של קהלי היעד אליהם רוצים לחשוף קמפיין קידום ממומן.

כל מה שגוגל בעצם מנסה לעשות, הן בהצבת הפרמטרים שלה לקידום אתרים אורגני והן בקמפיין קידום ממומן, הוא לספק לגולשים את השירות הכי אופטימלי שהיא יכולה להציע, ולכן היא משתמשת בכלים ומערכות טכנולוגיות כדי לעקוב, לבחון ולוודא שהרשת מתנהגת נכון הן המפרסמים והן הגולשים.

אחד הפיצרים הכי שימושיים בגוגל אנליטיקס הוא Real time Analytics, המאפשר בזמן אמת לדעת כמה גולשים יש בכל רגע נתון באתר, מאין הם גלשו, באיזה מילות מפתח הם השתמשו ומה הם עשו באתר. 

בשירות של גוגל אנליטקס משתמשים גם אנשי קידום ממומן וגם אנשי קידום אורגני. הוא מאפשר לבדקו כמה כניסות של גולשים יש מדי יום באתר, מהו מספר הדפים בהם ביקרו. מהי הכמות הממוצעת והזמן הממוצע של שוהה באתר. מהי כמות המשתמשים החוזרים, כמה נוטשים את האתר כבר בדף היציאה ומהו אחוז המבקרים החדשים.

גם אתם יכולים להגיע למקום הראשון!

עלות של מודעות המתפרסמות בקמפיין קידום ממומן, מתומחרות לפי מילות וביטויי המפתח והביקוש להן. המחיר נקבע בשיטה של מכרז. המפרסם שמציע את המחיר הכי גבוה, המודעות של הקמפיין שלו יתפרסמו לפני המפרסמים האחרים באותו נושא. תוכלו לראות את המודעה כאשר תיכנסו לגוגל ותקלידו מילה או ביטוי הנכללים במודעה, גוגל יעלה ראשית את הקמפיינים לפי המחיר ששולם מהגבוה לנמוך. אחרי התוצאות האלה, יופיעו המודעות של האתרים אשר הגיעו באותם ביטויים של המודעות לקידום אורגני גבוה. מערכת הפרסום של גוגל עובדת כמו מכרז והמפרסם ישלם על כל הקלקה על מודעה. המחיר הכי גבוה על מודעה מציב אותה ראשונה אבל גם איכותה. Quality Score” , זהו מדד באמצעותו בוחנת גוגל עד כמה המודעה שימושית ורלבנטית לגולשים.

שאלות נפוצות

גוגל אדס הוא הכלי היחידי לביצוע קמפיין קידום ממומן. זה כלי מאוד מדויק אשר יודע להגדיר עבור המפרסם פרמטרים רבים, לפיהם יתפרסם הקמפיין. בגלל שגולשים משאירים עקבות ברשת, רשומים בקבוצות מסוימות לפי תחומי עניין, פועלים ברשתות החברתיות ומפרסמים את  התחביבים שלהם, מיקומם, המגדר שלהם, גילם ועוד מידע על אורח חייהם, יודע גוגל אדוארדס להשתמש במידע הזה כדי לכוון אליהם קמפיין קידום ממומן בגוגל שהם קהלי היעד שלו והם עשויים להתעניין בו. אם מישהו רשום בקבוצה של טבעונים ואתר של סנדלים טבעוניים יעלה קמפיין, גוגל אדס. יבצע ניתוח של גולשים רלבנטיים לקמפיין ויטרגט (יפלח) את הקהלים כדי שהם ייחשפו לקמפיין. 

גוגל אדס דורשת מהמפרסמים קמפיינים של מודעות קידום ממומן לציית לחוקים ולמדיניות שלה בכל הקשור לפרסום. היא אוסרת על סוגים מסוימים של פרסום שלדעתה גורמים נזק לגולשים ובכלל זה תכנים המעודדים פגיעה עצמית, רצח, חבלה בסביבה, פגיעה בבעלי חיים ועוד. היא תפסול תוכן לא מוסרי אבל גם קמפיינים שמשתמשים בשיטות פסולות להביא טראפיק לאתר. כמו כן  מודעות המפרסמות סמים, טבק ועוד וכאלה הדורשות עריכה מחדש.

הקלקה על מודעה תלויה כמובן בתחרות על מילים וביטויי מפתח. ככל שאלה יותר מבוקשים, כך עלות המודעות בהן הן נכללות עולות יותר. העלויות מתחילות מכמה אגורות ויכולות להיות גם כ-100 ₪ בהקלקה על מודעות של פיננסים, משכנתאות או ביטוחים. לא תמיד ההקלקות הללו הופכות ללידים ולהמרות- כלומר ללקוחות פוטנציאליים, אבל אין דרך אחרת לעשות קמפיין קידום ממומן. מה שבטוח, קמפיין כזה חושף את המוצר או השירות מול גולשים רבים, וזה לכשעצמו בעל ערך רב.

גוגל אנליטיקס הוא כלי עזר המשמש קמפיינים בגוגל אדס. וגם אנשי קידום אורגני. הוא אוסף מידע על הגולשים ויכול לטרגט ולפלח אותם עבור כל קמפיין קידום כך שזה ייחשף בפני קהלי היעד המדויקים שלו. באמצעות ניתוח ההתנהגות שלהם והמידע עליהם. הוא גם יודע לנתח מהן מקורות התנועה לאתר ולשפר לידים והמרות. לתת לאנשי המקצוע תמונה של המבקרים באתר, הזמן ששהו בו. באיזה דפים, האם הם נטשו את דף הבית? מה היה הזמן הממוצע בו הם שהו, מהי כמות הדפים אליהם גלשו ועוד. כל זה אמור לתת למנהלי האתר מושג על האינטראקציה המתקיימת בין האתר לבין הגולשים.

דילוג לתוכן