להשאיר את המתחרים מאחור
קידום ממומן בגוגל הוא אופציה זמינה, נגישה לכל עסק וחברה להם צורך בחשיפה מהירה בפני הגולשים ברשת. קידום ממומן שנקרא גם קידום PPC- PAY PER CLICK הנו קמפיין מודעות בגוגל ברשת החיפוש וברשת המדיה והוא מתבצע באמצעות מודעות הכוללות מילות וביטויי מפתח. כאשר מקלידים אותם בשאילתה בגוגל, היא מעלה את הקמפיינים הכוללים את המילים הללו.
מבחינת חשיפה ואינטראקציה עם הגולשים אלה מתקיימים כאשר הקמפיין באוויר. הגולשים מגיעים לאתר או לדף נחיתה באמצעות מודעות ואולי הופכים גם ללקוחות.
הקמפיינים שאפשר לעשות הם בכל תחום ונישה ולמטרות שונות כמו ביסוס תדמית ומוניטין, פתיחת סניפים, מיזוג עם חברות אחרות. כניסה לנישת שיווק או שירות חדשים. השקת מוצרים חדשים. הקמת מועדון לקוחות, מבצע זמני של הטבות ומבצעים ועוד.
כל עסק או חברה בכל גודל, יכול להעלות קמפיין בגוגל בכל תקציב אותו אפשר לקבוע מראש. המחיר נקבע לפי עלות מילת או ביטוי המפתח הכלולים במודעה כפי שהמפרסם הסכים לשלם במכרז עליהם. לעתים יש כמה חברות העוסקות באותו תחום ועושות קמפיין הכולל מילות מפתח זהות והשיטה של גוגל למיקום המודעות גבוה, הוא בהתאם למחיר עליו הסכים המפרסם לשלם. מי שמציע את המחיר הגבוה ביותר, המודעות שלו מתפרסמות ראשונות.
ניתן לזהות את מודעות הקמפיינים משום שהם מופיעים לפני האתרים שעושים קידום אורגני ומדורגים גבוה ע”י גוגל. ליד מודעות הקמפיינים תופיע המילה מודעה וכך ניתן יהיה לעשות את האבחנה בין אתרים הממוקמים גבוה בשל קידום אורגני ובין מודעות בתשלום המוצבות בראש הדף.
חשיפה של מודעות בראש העמוד הראשון של גוגל, מביאה לאתר או לדף הנחיתה טראפיק גדול של גולשים אשר ייתכן וגם יהפכו ללקוחות נאמנים.
קידום ממומן בגוגל אפשר לעשות באמצעות אתר המפרסם או דף נחיתה ייעודי למטרת הקמפיין. זה יתמקד בנושא הקמפיין בלבד, ייכתב בצורה שיווקית אשר תניע את הגולשים לפעולה והצלחה פירושה השארת ליד והמרות. פרטים אישיים שיהפכו ללקוחות.
חשוב להקפיד על דפי נחיתה איכותיים, אשר יניעו את הגולשים להשאיר פרטים. דף הנחיתה כמו גם אתר, חייב לעבור אופטימיזציה וגם התאמה לניידים. מנתונים עולה כי עיכוב גם של שנייה אחת בטעינת קמפיין דף נחיתה בסלולר, יגרום להפחתה של כ-20% בהמרות.
את הביצועים של דף הנחיתה אפשר לנתח בכל סוג של מודעות המתפרסמות לקמפיין הן ברשת החיפוש, ברשת המדיה ובקמפיינים בווידיאו או בגוגל שופינג. הוא יוכל לראות את ציון המהירות של טעינת הדף בניידים, מהו שיעור הקליקים מניידים, עלויות ועוד. דו”ח דפי הנחיתה יכלול נתונים של כל אחת מכתובות דפי הנחיתה וכן מדדים שיעזרו למנהלי הקמפיין לזהות בעיות בחוויית המשתמש בדף נחיתה מסוים. ציון על מהירות, יאפשר להבין מהם הדפים הפוגמים בחוויית המשתמשים וניתן בטווח הציונים מ-1-10.
המילה אופטימיזציה היא אחת מהמילים הכי משמעותיות וחשובות בעולם הדיגיטלי. צריך להבין כי גוגל אשר המהווה את שער הכניסה לרשת, מציב בפני הגולשים, האתרים והמפרסמים שורה של תקנות, חוקים ומדיניות באשר להתנהלות ברשת, כולל העלאת קמפיין קידום ממומן בגוגל. לגוגל יש דרישות וככל שהאתר, דף הנחיתה והקמפיין מותאמים לדרישות שלו, כך יש סיכוי גבוה שגוגל יחבב את האתר ואת הקמפיין וידרג אותם בהתאם.
אנשי פרסום העוסקים בהעלאת קמפיינים יודעים מהן הדרישות של גוגל ומהי האופטימיזציה שיש לעשות כדי שהקמפיין יצליח. יש אופטימיזציה טכנית ויש שמבצעת שיפורים במילות המפתח ועוד. אם קמפיין לא מראה ביצועים טובים ובמילים אחרות- שיעור ההקלקה על המודעות שלו נמוך, יכול המפרסם לבצע פעולות אופטימיזציה נוספות כדי לשפר את התוצאות. מדובר בשיפור של תהליך הפרסום כדי להפיק ממנו טראפיק, לידים והמרות בכמות נכבדה. חלק מהשיפורים מאפשרים התאמת הקמפיין למכשירים שונים, לקהלים, למיקומים, מחירים. לבחירה קולעת של מילות מפתח ולניתוח התוצאות באופן שישפר את מסע הפרסום.
מהי אופטימיזציה לקמפיין בגוגל?
אחד הדברים שכל מנהל קמפיין קידום ממומן בגוגל מנסה להבין הוא מאיפה נכנסים הגולשים ומקליקים על מודעות הקמפיין. הגולשים יכולים להגיע אליהן מכל מיני סוגים של מכשירים ומכל מכשיר יש אפיונים של התנהגות גולשים. יש גולשים מהסלולר, ממחשבים, מטאבלטים ועוד. בכל מקרה, הקמפיין חייב להתאים לגלישה מכל סוגי המכשירים כדי שייחשפו אליו כמה שיותר גולשים.
קמפיינים פונים לקהלים בהסתמך על המידע שקיים בגוגל על קהילות וגולשים וגוגל מזהה אותם באמצעות הקוקיס שנשתל בדפדפן שלהם. בהגדרת קהלי היעד, יודע גוגל מהם המאפיינים של כל קהל כזה, מהי החשיפה המתאימה עבורם ועוד. תמחור כל קבוצת מודעות או מודעה לקמפיין בעלויות שונות, בחלקן יהיו מבוססות על מיקום והמכשיר ממנו הוא גולש.
בנוסף מתבצעת התאמה בהתאם למילות המפתח שנבחרו להיכלל במודעות קמפיין קידום ממומן בגוגל. למנהל הקמפיין יש אפשרות לבחון מהן מילות המפתח המושכות יותר לידים, ולשנות מה שצריך במהלך הקמפיין. זהו אחד היתרונות הכי גדולים של גוגל אדס, הכלי עמו מבצעים את הקמפיין, שניתן תמיד בכל נקודת זמן לעצור את הקמפיין, להקפיא אותו. לשנות את נוסח המודעות ועוד. לפי מילות המפתח מעלה גוגל את המודעות הרלבנטיות לידן תצוין המילה מודעה. ניתן לבחון את ביצועי המודעות ולהתנהג בהתאם כדי להגיע לתוצאות אופטימליות.
כאשר מדובר בקמפיין שירות או שיווק של עסק מקומי, אפשר יהיה להתאים אותו למיקום המסוים. כך ניתן לחסוך כסף על פרסום מיותר באזורים שאינם רלבנטיים לעסק.
המחיר של כל הקלקה נקבע לפי התחרותיות שלהן. ככל שמדובר במילות מפתח מבוקשות ותחרותיות, כך המחיר של המודעה גבוה. הקלקה יכולה להתחיל מכמה שקלים בודדים ולהגיע גם ל-100 ₪ על מודעה בעיקר בתחומים כמו ביטוחים, פיננסים, משכנתאות ועוד.
גוגל לא תפרסם מודעות של קמפיינים שעוסקים בסמים או במוצרי טבק ומעודדים עישון. מודעות המעודדות פגיעה עצמית או באחרים. מודעות המפיצות מידע זדוני על תוכנות לא חוקיות, מודעות שיווקיות של מוצרים מזויפים וסימני מסחר גנובים. מודעות הפוגעות בסביבה, בבעלי החיים, ולא שומרות על הסביבה. לגוגל רשימה שלמה של איסורים בכל הקשור למודעות תקניות. גוגל שומרת על בטיחות הגולשים גם באמצעות כך שהיא פוסלת מודעות אשר מעודדים נזק או פציעה. מודעות שאין בהן יושרה ומוסר, קידום של הטעייה ורמייה כמו תוכנות לפריצה. מודעות שיש בהן הפחדה או ביריונות, כסענות, סחיטה, פגיעה עצמית, שוחד ועוד.
קידום ממומן בגוגל הוא אופציה זמינה, נגישה לכל עסק וחברה להם צורך בחשיפה מהירה בפני הגולשים ברשת. קידום ממומן שנקרא גם קידום PPC- PAY PER CLICK הנו קמפיין מודעות בגוגל ברשת החיפוש וברשת המדיה והוא מתבצע באמצעות מודעות הכוללות מילות וביטויי מפתח. כאשר מקלידים אותם בשאילתה בגוגל, היא מעלה את הקמפיינים הכוללים את המילים הללו.
מבחינת חשיפה ואינטראקציה עם הגולשים אלה מתקיימים כאשר הקמפיין באוויר. הגולשים מגיעים לאתר או לדף נחיתה באמצעות מודעות ואולי הופכים גם ללקוחות.
הקמפיינים שאפשר לעשות הם בכל תחום ונישה ולמטרות שונות כמו ביסוס תדמית ומוניטין, פתיחת סניפים, מיזוג עם חברות אחרות. כניסה לנישת שיווק או שירות חדשים. השקת מוצרים חדשים. הקמת מועדון לקוחות, מבצע זמני של הטבות ומבצעים ועוד.
קידום אתרים ממומן הוא סוג של פרסום שנעשה בדרך כלל על ידי החברה שרוצה להיות מדורגת גבוה יותר בתוצאות של גוגל. המפרסם משלם עבור מיקום בדפי תוצאות של גוגל או בדפי אינטרנט הרלוונטיים למוצר שלו. ישנן דרכים רבות ושונות שבהן ניתן ליישם קידום אתרים ממומן – כמו פרסומת בדף אינטרנט, מודעת באנר, או אפילו מאמר שנכתב על המוצר של המפרסם.
ישנם יתרונות רבים של קידום אתרים ממומן. זה יעזור לכם להשיג יותר נראות ולמשוך יותר לקוחות לעסק שלכם. בנוסף זה גם יעזור לכם ביצירת לידים ומכירות עבור החברה שלכם. בנוסף חשוב לציין שקידום אתרים ממומן מאפשר יכולת ניתור, מעקב ובקרה על הקמפיין וכך ניתן לעקוב אחרי נתונים לאורך כל תהליך הקמפיין. בנוסף הקידום נעשה באופן מיידי, כלומר המודעה עולה לגוגל ובכך בהתאם לתקציב היא מופיע בראש מנוע החיפוש באזור המודעות.
אם אתם רוצה להתחיל קידום אתרים ממומן בגוגל, קודם כל צריך שיהיה לכם אתר אינטרנט או לפחות דף נחיתה. במידה שאין לכם אתר או דף נחיתה נשמח לסייע ולהקים לכם אתר או דף נחיתה המותאם בדיוק לצרכים של העסק שלכם. ברגע שיש לכם אתר או דף נחיתה, ניתן להתחיל עם הקידום הממומן בגוגל על ידי הכנת קמפיין מתאים המותאם לקהל היעד שלכם עם פנייה שיווקית מתאימה.
קידום אתרים ממומן יכול לעזור לכם להשיג לידים (פניות) באופן מיידי. קידום אתרים אורגני עוסק בהשגת תנועה ובכך הפיכת גולש ללקוח. קידום אתרים ממומן עוסק בהשגת תנועה רבה יותר לאתר על ידי תשלום עבור מודעות בגוגל המוצגות בראש העמוד כאשר מישהו מחפש מילת מפתח נתונה. קידום אתרים אורגני, לעומת זאת, עוסק ביצירת תנועה באמצעות תוכן איכותי שמדורג היטב בתוצאות החיפוש.
כאמור קידום ממומן הוא כאשר חברה משלמת על הצגת המסר השיווקי שלה באתר, באפליקציה או בדף המדיה החברתית של חברה אחרת. זוהי דרך יעילה עבור עסקים קטנים להגיע ללקוחות חדשים, אך היא גם יכולה להיות השקעה יקרה. חשוב לעסקים קטנים לקחת בחשבון את גודל קהל הלקוחות הפוטנציאלי ואת עלות הפרסום לפני שהם מחליטים האם להשקיע בקידום ממומן או לא.
מי שמגבש את המודעה לקמפיין ממומן נקרא מנהל הקריאייטיב. מנהלים קריאייטיבים אחראים לבצע את אסטרטגיית הפרסום של חברה. הם עובדים עם מחלקות אחרות כדי להעביר את המסר שלהם בצורה יעילה ומרתקת. שיתוף פעולה עם אנשי השיווק של החברה עם הקופירייטרים בחברה עוזרים ליצור מודעה ברמה גבוהה שמניעה לפעולה וגורמת ללקוח להקליק על המודעה.
עלות לקליק היא המחיר שמפרסם משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על הפרסומת שלו. שיעור העלות לקליק מיוצג לרוב על ידי מחיר לכל הופעה, כלומר הוא מייצג את המחיר של פרסום במנועי חיפוש על סמך מספר הפעמים שהמודעה שלהם מופיעה. המחיר לקליק של מודעה קשור לטקסט, למילות המפתח ולמיקום המודעה.
בחירת תקציב לקמפיין ממומן היא החלטה חשובה. התקציב הוא סכום הכסף שאתם מוכן להוציא על מסע הפרסום שלכם. זה יהיה תלוי בכמה אתם יכולים ורוצים להוציא, מה המטרות שלכם ומה יהיה ה-ROI (Return on Investment). .בחירת תקציב עבור מסע הפרסום שלכם היא המפתח למקסום הערך של הזמן והכסף שאתם משקיע בו. הצעד הראשון בהגדרת תקציב מסע הפרסום שלכם הוא זיהוי היעדים שלכם. חשוב שיהיו יעדים ברורים כי הם יעזרו לכם למצוא איזון בין עלות להחזר על ההשקעה.
© כל הזכויות שמורות לגאו-מדיה סוכנות דיגיטל