קידום ממומן בגוגל היא שיטת קידום נפוצה המיושמת באמצעות ה-ADWORDS שהיא מערכת הפרסום המובנית של גוגל. את הקידום הממומן בגוגל תוכלו לבצע גם ברשת החיפוש עצמה וגם באתרי השותפים של גוגל בהם מופיעות מודעות הקמפיין הממומן שלכם. בשני המקרים, הקידום הממומן בגוגל מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים הכוללים:
- חשיפה ממוקדת לקהלי יעד רלוונטיים
- חשיפה בזמן אמת לקהל הגולשים הרלוונטי לכם
- שליטה ובקרה מלאה על תקציב הפרסום ניהול הקמפיין באמצעות כלי עזר מתקדמים של מערכת הפרסום המובנית של גוגל
ויתרונות נוספים הבאים לידי ביטוי מעצם הגברת הנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת באמצעות קמפיין קידום ממומן בגוגל. בשלב זה חשוב לציין שאתרי אינטרנט המקדמים את עצמם גם בשיטת הקידום הממומן וגם בשיטת הקידום האורגני בגוגל, זוכים לתנועת גולשים גדולה יותר בכ-25% בממוצע, וזאת בהשוואה לאתרים המקדמים את עצמם רק באמצעות אחת משיטות הקידום הנ”ל.
אם כך, מהי הדרך המומלצת ביותר לקידום ממומן בגוגל?
על מנת ליהנות מכל היתרונות הנלווים לשיטת קידום ממומן בגוגל ועל מנת לעמוד ביעדי הקמפיין הממומן אותו אתם מעלים לגוגל, אנו ממליצים לכם להתייחס לכל אחד מחמשת הטיפים הבאים:
- הגדירו את מסגרת התקציב העומדת לרשותכם – בשיטת הקידום הממומן בגוגל, עומדות לרשותכם שתי אפשרויות מרכזיות לתשלום, האחת מבוססת על שיטת ה-PAY PER CLICK (תשלום לפי הקלקה), והשנייה, תשלום לפי מספר חשיפות. בשני המקרים, חשוב לבדוק את העלות הישירה לכל הקלקה בהתאם לתחום עיסוקכם ואת העלות הישירה לכל חשיפה של מודעת הקמפיין, ובהתאם לממצאי הבדיקה ובחירת שיטת התשלום המועדפת עליכם, להגדיר מראש את מסגרת התקציב באמצעותה תוכלו למנף את תוצאות הקמפיין לאורך זמן ממושך ככל הניתן.
- אופטימיזציה מלאה לדף הנחיתה ו/או לדף האתר – אין זה משנה לאן אתם מפנים את הגולש ממודעת הקמפיין הממומן, דף נחיתה או דף אתר, המקור אליו הוא מופנה חייב לעבור תהליך של אופטימיזציה לצורך מיטוב הצגתו בפני הגולש. כאשר אתם מבצעים תהליך של אופטימיזציה למטרות קידום ממומן בגוגל חשוב להתייחס בין היתר להתאמה הרספונסיבית של העמוד ולמהירות הטעינה שלו.
- עשו שימוש מושכל בכלי העזר של ה-ADWORDS – מערכת הפרסום המובנית של גוגל מאפשרות לכם ליהנות ממגוון רחב של כלי עזר באמצעותם תוכלו לנהל באופן מקצועי יותר את הקמפיין הממומן, כאשר בין יתר הכלים העומדים לרשותכם תוכלו למצוא אפשרויות שונות להגדרת מילות החיפוש הרלוונטיות עבורכם, לפלח בצורה מעמיקה יותר את קהלי היעד ולבחור את המסגרת התקציבית אותה אתם רוצים להגדיר לקמפיין. היכרות מעמיקה יותר עם המערכת תסייע לכם לבצע מגוון רחב של פעולות שכל אחת מהן יכולה לסייע לכם לייעל את תוצאות הקמפיין לאורך זמן. מנגד, אם לא עומד לרשותכם הזמן ללמוד את המערכת ולנהל את הקמפיין בכוחות עצמכם, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיה של חברת קידום אתרים העוסקת ומתמחה בין היתר בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל.
- קידום ממומן בגוגל בשיטת ה-A/B TEST – קמפיין ממומן בגוגל מבוסס על מודעות פרסום טקסטואליות ו/או ויזואליות, כאשר בשני המקרים, מומלץ ליצור שתי גרסאות שונות לאותו מסר שיווקי אותו אתם רוצים לקדם בקמפיין. יצירת הגרסאות השונות לאותו מסר ידועה גם בשם שיטת ה- A/B TEST במסגרתה אתם בודקים לפרק זמן קצוב איזו גרסה השיגה את התוצאות הטובות ביותר ואותה אתם מריצים לאורך זמן. באמצעות שיטה זו, תוכלו לשפר את תוצאות הקמפיין ולדעת מה מניע את קהל הגולשים הרלוונטי לגביכם.
- אל תוותרו על מחקר מקיף בנושא מילות המפתח – מערכת הפרסום של גוגל אומנם יכולה לסייע לכם לבחור את מילות החיפוש וביטוי החיפוש הרלוונטיים לקמפיין אותו אתם רוצים להעלות, אך חשוב להשקיע זמן ומשאבים למחקר מקיף ומעמיק בתחום מילות המפתח הרלוונטיות לקמפיין שלכם. ממצאי המחקר יכולים לשמש אתכם לאורך זמן ממושך ולהגביר את ההתעניינות של הגולשים במודעות הקמפיין. כמו כן, חשוב לציין שממצאי המחקר יכולים לשמש אתכם גם לצרכי קידום אורגני בגוגל.
רוצים להסתייע בשירותיה של חברת קידום אתרים המתמחה בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, משלב התכנון ועד לתפעול הקמפיין? ג’יו מדיה כאן לשירותכם.