תחום ה-E COMMERCE (מסחר מקוון), הפך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים המבוקשים ביותר בתעשיית האינטרנט העולמית, וככזה, קיימת חשיבות רבה לתהליכי קידום של אתרי מסחר מקוון הכוללים גם חנויות וירטואליות. אם גם אתם מחזיקים בחנות וירטואלית כזו או אחרת ברשת.
ג’יו מדיה חברת קידום אתרים הכינה לכם 10 טיפים חשובים למטרות קידום חנות וירטואלית בגוגל.
- שימוש מוגבר ומיטבי בתגיות מטא– תגיות מטא נועדו בין היתר לצרכי הגדרתם של המוצרים/שירותים אותם אתם מציעים למכירה דרך החנות המקוונת, ולכן, בכל תהליך של קידום חנות וירטואלית, חשוב להתייחס לאופן בו אתם עושים שימוש בתגיות המטא. בין היתר תוכלו לשלב את שמות המוצר/שירות בכותרות המטא ותיאור הדף. כמו כן, חשוב לעשות שימוש בתגיות נוספות היכולות לסייע למנוע החיפוש לאתר את הדף המוצר הספציפי אליו אתם רוצים להפנות את הגולשים.
- התאמה רספונסיבית של כל דפי האתר – כל פעולת גלישה שנייה ברשת האינטרנט מתבצעת דרך סביבת המובייל, ולכן, אין כל סיבה שתוותרו מראש על כ-50% מהגולשים. באמצעות התאמה רפסונסיבית של כל דפי האתר, תוכלו להבטיח הצגה מיטבית של החנות הוירטאולית שלכם גם בקרב גולשים המבקרים בחנות המקוונת שלכם דרך הטלפון החכם.
- תוכן אינפוטרמטיבי וענייני לכל מוצר/שירות – קידום בגוגל מבוסס בין היתר על איכויות התוכן באתרים המיועדים לקידום, ולכן, קיימת חשיבות רבה להימצאותו של תוכן טקסטואלי בצמוד לכל מוצר או שירות אותו אתם משווקים באמצעות החנות הוירטואלית. מעבר לכך, הימצאותו של טקסט קצר וענייני תחת כל מוצר או שירות בחנות המקוונת שלכם, תאפשר לגוגל לקשר בין הביטויים אותם אתם מקדמים במסגרת קידום חנות וירטואלית לבין דפי העמודים בהם מופיעים הביטויים השונים.
- מחקר מילות מפתח – מחקר זה נועד לצרכי בירור וזיהוי של מילות המפתח וביטויי המפתח המרכזיים בהם עושים שימוש הגולשים כאשר הם מחפשים אחר מוצרים או שירותים שונים אותם אתם משווקים בחנות המקוונת שלכם. לאחר קיומו של המחקר ובירור המילים הנפוצות, אנו ממליצים לכם לייצר לעצמכם רשימה מקיפה של ביטוי מפתח קצרים וארוכים כאחד. הביטויים הארוכים הידועים בשפת הקידום המקצועית כ-ביטוי זנב, נועדו בין היתר לכלול את שמות המותגים השונים וזאת מתוך הנחה שמותגים מובילים בסופו של דבר לאחוזי הקלה גבוהים יותר, דבר העשוי להגדיל את הטראפיק לאתר אותו אתם רוצים לקדם.
- תמונות איכותיות – בכל תהליך של קידום חנות וירטואלית, חייב להיות מושם דגש על איכות התמונות המופיעות בדפי המוצר/שירות ובאותה נשימה חשוב להתייחס לגודל התמונות ולכך שהם לא יגרמו להאטת טעינת דפי האתר. כמו כן, אנו ממליצים לכם לשלב תגיות ALT לכל תמונה לצורך תיאור המוצר המופיע בתמונה.
- שילוב של סרטוני וידאו – סרטוני וידאו מהווים אמצעי יעיל להגדלת משך השהייה של הגולשים המבקרים באתר, כאשר הוספה של סרטוני וידאו המציגים את אופן השימוש במוצרים אותם אתם משווקים נחשב לתוכן בעל ערך מוסף. כמו כן, אנו ממליצים לכם ליצור ערוץ יוטיוב לצרכי קידום החנות.
- דף ממליצים וביקורות – שילוב של דפי ביקורת והמלצות בתוך האתר אותו אתם רוצים לקדם, יכול לסייע לכם להגביר את תנועת הגולשים לאתר ובתוך כך לשפר את תוצאות הדירוג שלכם במנוע החיפוש של גוגל.
- בדקו באופן תדיר וקבוע את מהירות טעינת דפי החנות – מהירות טעינת דפי האתר מהווים פרמטר מרכזי בכל הנוגע להמשך פעולות גלישה ו/או נטישת האתר על ידי הגולשים. אף אחד מאיתנו לא אוהב אתרים שהדפים בהם עולים באיטיות ולכן חשוב שתבצעו בדיקה תדירה בנוגע למהירות טעינת דפי החנות ובמידת הצורך בצעו פעולות המקצרות את משך טעינת הדפים.
- קידום באמצעות גוגל שופינג – גוגל שופינג הוא כלי שיווק חדש יחסית של גוגל והוא מיועד לבעלי חנויות וירטואליות. באמצעות כלי זה ניתן לקדם מוצר מסוים או מספר מוצרים ולהפנות את הגולשים ישירות לדף המוצר באתר.
- שכרו את שירותיה של חברת קידום אתרים המתמחה בקידום חנויות וירטואליות – קידום חנויות וירטואליות בגוגל מומלץ שייעשה על ידי אנשי קידום בעלי ידע מעמיק גם בתחום הקידום האורגני והממומן בגוגל וגם בתחום המסחר המקוון.