קידום אתרים – עניין למקצוענים!
לא כל אחד המגדיר עצמו כאיש קמפיין קידום אתרים ממומן או אורגני, מסוגל לייצר קמפיין מנצח בגוגל. לא די בהשכלה ובשליטה בכלי הפרסום והשיווק הטכנולוגיים של גוגל. דרושים גם קריאטיביות, יצירתיות ומקוריות. בניית אסטרטגיה שיווקית המובילה למטרות, יעדים, מסרים והפצת חזון העסק.
לצערנו יש ברשת פרצות רבות, המאפשרות להרבה מאוד חובבנים לעשות קורס קידום און ליין ולהכריז על עצמם כאנשי מקצוע בתחומי האינטרנט השונים. אלה מבטיחים ללקוחותיהם הרים וגבעות, ולבסוף נותרים עם תלולית עפר קטנה ושרידי קמפיין כושל. החובבנות הזו גורמת ללקוחות לפקפק ביעילות ובאפקטיביות של קידום ממומן ואורגני, ולכן על אנשי המקצוע הרציניים בתחום, לספק ללקוחות הנחייה כיצד לבחור אנשי קידום מקצועיים ומיומנים ולא ליפול בפח.
ציבור רב של צעירים בני דור ה-X,Y,Z וגם בני ארבעים וחמישים פלוס המשתוקקים להיות חלק מהעולם החדש, מצאו את דרכם אל הרשת, חלקם “מזדנבים”. שהחליטו לעסוק באינטרנט בכל מחיר, והם אלה שאחראיים לפער בין תוצאות של קמפיין מוצלח שנעשה ע”י אנשי מקצוע שיש להם את כל הידע והכישרונות למנף קמפיין לבין אותם “מזדנבים” אשר הופכים את הלקוחות שלהם לשפני ניסיון שלא מתקדמים לשום מקום ואף גורמים להם נזק תדמיתי.
בתחום קידום אתרים ברשת יש שתי שיטות. האחת קידום אתרים אורגני והשנייה- קידום אתרים ממומן PPC. מה ההבדל בין שתיהן ואיך מתבצעת ההתאמה של הקידום ללקוח?
קידום אתרים אורגני הנו תהליך ארוך טווח, אשר איננו נותן תוצאות מידיות אבל בהחלט יתקע היטב את היתדות של האתר שלכם ברשת, כך שגם הסופה הכי גדולה מצד המתחרים שלכם לא תוכל להזיז אתכם מהמיקום הגבוה שלכם בתוצאות של גוגל. קידום אתרים ממומן הוא קמפיין מודעות שנעשה בגוגל, והוא יוצר חשיפה מידית. הוא מתאים לאתרים חדשים, לאתרים שעושים מבצעי מכירות, להקמת מועדון לקוחות, הקמת סניף חדש ועוד.
השפה של האינטרנט היא מילים. הרשת זה לא פרטנר שמשוחח אתך, כדי לחדור לרשת ולהצליח בה, אתרים צריכים לדבר בשפה ולקיים את החוקים של הרשת ומי שיודע אותם, הם מקדמי האתרים.הדבר הראשון והבסיסי ביותר שקיים ברשת ואת זה יודע כל ילד קטן, זה שאם הוא רוצה שאבא שלו יקנה לו נעלי קט רגל, אבא שלו (או אמו…) צריכים להקליד את המילה נעלי קט רגל בשורת החיפוש בגוגל, וגוגל הגדול, האיש מאחורי הרובוט והאלגוריתם יעלה את האתרים שמשווקים קט רגל.
גוגל יעלה אתרים לפי הסדר הבא: תחילה יופיעו אתרים שעושים פרסום ממומן מה שנקרא קידום אתרים ממומן וזה קמפיין פרסום בתשלום. ליד השם של האתר תופיע המילה מודעה. לאחר מכן יעלו אתרים שנמצאים במיקום גבוה בעמוד הראשון בגוגל כי הם עושים קידום אורגני. הם לא התחילו לעשות אותו יום קודם, או חודש קודם. הם הגיעו למיקום המפואר הזה כי הם בתהליך ארוך טווח, אבל מי סופר?
איזה אתרים עולים ראשונים בגוגל ומדוע?
אחת הפעולות הראשונות והחשובות שכל איש קידום אתרים אורגני וגם ממומן צריך לעשות עבורכם, היא לחקור מהן המילים באמצעותן מחפשים אתכם גולשים ברשת. בדרך כלל המילים תהיינה שמות של מקצועות, מוצרים, שירותים ועוד.
כאשר תוכן של אתר מכיל את מילות המפתח הללו בכמות סבירה (וחוקית) וכאשר האתר עושה קידום אורגני, ומדובר באתר חזק, שעומד בכל הפרמטרים שגוגל דורש, הוא יעלה אותו גבוה לפני אתרים חלשים ממנו. במודעות קמפיין קידום ממומן, ישולבו מילות המפתח הללו כדי שהגולשים יגיעו אליהן, יקליקו עליהן ויועברו לאתר או לדף נחיתה של הקמפיין.
צעד קטן ללקוח
צעד גדול ללקוח.
גוגל בוחן אתרים לפי כמה פרמטרים חשובים שרובם טכנולוגיים כמו: מהירות טעינת אתר, חווית משתמש. מהי היררכיית העמודים באתר והאם הם מקושרים ביניהם? אתר לא מאורגן הוא כמו מחסן מבולגן וכמו שלא תמצאו כלום במחסן הזה, כך לא תמצאו כלום באתר כזה. סדר התוכן באתר, כותרות, חלוקה לנושאים והיגיון פנימי של ארכיטקטורת מידע, הם המפתח לאתר חזק בעיני גוגל וגם בעיני הגולשים ועל כך גוגל נותן לאתר ציון.
כל אתר חייב לעבור תהליך אופטימיזציה. חלק ממנה נעשה על התוכן וגם על התמונות, על הקוד ועל התגיות. היררכיית התוכן, סדר המידע באתר, חלוקת הדפים, קישורים ועוד. כל אלה מאפשרים לגוגל להבין במה עוסק האתר שלכם והאם הוא איכותי.
מחקר מתחרים
חשוב מאוד!
לכל עסק או חברה יש מתחרים ולכן קידום אורגני חייב להתבצע תוך הבנת מצב אתרי המתחרים של הלקוח.
קידום אתרים אינו פועל בחלל ריק, ואל תשכחו שגם המתחרים שלכם עושים קידום אורגני.
האתגר של כל מקדם אתרים הוא לבצע מחקר מתחרים באמצעות כלים ייעודים, כדי לגבור על המתחרים שלכם, ולגרום לאתר שלכם להקדים אותם בכל פרמטר של תפקוד האתר.
קישורים הם אותם לינקים שכולנו משתמשים בהם ברשת. אתר חזק מבחינת גוגל הוא אתר שיוצאים מהתכנים שלו קישורים לאתרים חזקים אחרים ולהיפך. תהליך בניית הקישורים נעשה ע”י איש קידום אורגני. ככל שיש יותר קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר מאתרים אחרים חזקים הנתפסים כסמכותיים ומובילים, בעלי אופטימיזציה גבוהה, תוכן איכותי ועוד, כך האתר שלכם יקבל ציון יותר גבוה בגוגל. הקישור הכי נפוץ הוא מאמר אשר מתפרסם בתאר אחר וממנו יש לינק לאתר המפרסם. יש הנוקטים בפעולות “לא כשרות” של קניית קישורים רבים מדי וגוגל תופסת זאת כאתר בלתי אמין. בנוסף היא מתייחסת לזיקה בין תוכן המאמר לאתר בו הוא מתפרסם. מאמר של הסרת שיער לא יכול להיות מקושר למשל לאתר של שיפוצים….
קוד אתר source code, חייב להיבדק ע”י איש קידום אתרים אורגני. הקוד הוא הפנים של האתר שלכם והוא צריך להיראות ולתפקד בצורה מסוימת. הקוד מכיל רכיבים אשר משפיעים על הביצוע של האתר בגוגל כמו סקריפטים אשר גורמים להאטת טעינת האתר, קישורים שבורים, תוכן מוסתר, תמונות ללא אופטימיזציה. כל אלה פוגעים בתפקוד של האתר ולכן כאשר המקדם האורגני יבצע אופטימיזציה לקוד, זה ישפר את התפקוד והביצועים שלו והוא יקבל דירוג יותר גבוה מגוגל.
אחת הרעות החולות של הרשת, היא רמת התוכן הירודה, עם התחביר והניסוחים המשובשים שגורמים לאליעזר בן יהודה להתהפך בקברו. התוכן באתר שלכם חייב להכיל מידע מעודכן, מועיל וחדשני, לא מועתק ומקורי אשר ממנו יוכל הגולש לקבל ערך מוסף.
התוכן מהותי גם לקידום האתר. הרי הגולשים נכנסים לאתרים כדי לקבל מהם משהו, הן מחפשים תוכן שיעזור להם לקבל החלטות צרכניות ואחרות, ואם התוכן באתר שלכם לא מספיק מעניין, ולא מניע לפעולה זה לא מוסיף לאתר שלכם ערך לא בעיני הגולשים וגם לא בעיני גוגל.
אל תהססו לבקש מאיש קידום אתרים דו”ח מילות המפתח שנבחרו עבורכם, הכולל גם את נפח החיפושים לגביהם. הדו”ח יציג באופן הכי ברור איזה מילים הגולשים מחפשים יותר, ואיזה פחות. האם נעשה שימוש גם במילות מפתח שליליות ועוד.
מילות מפתח שליליות הן מילים שהגולשים לא משתמשים בהם, אבל האתרים כן. לדוגמה אם מישהו מחפש נתורופת, יכולות לעלות הרבה תוצאות אם הוא יקליד דווקא את המילים: רפואה קונבנציונאלית. זה משום שאין מאמר כלשהו ברפואה האלטרנטיבית שהמושג רפואה קונבנציונאלית מופיע אצלו כמה פעמים.
אתם חייבים לוודא שחברת קידום אתרים ורגני או איש המקצוע מטעמם, מבצעים עבור האתר שלכם החלפת קישורים עם אתרים אחרים, ובדקו גם מהם האתרים הללו. ככל שהקישורים יופיעו עם אתרי חדשות או מדיה גדולים, כך הם יחזקו את האתר שלכם בעיני גוגל.
אל תבדקו את כמות הקישורים אלא מאיזה אתרים הם, והאם הקישורים שלכם החוצה, הם לאתרים חזקים. ישנם כלים ייעודיים טכנולוגיים באמצעותם תוכלו לבדוק מה מצב הקישורים באתר שלכם. אם הקידום עושה את עבודתו נאמנה, אתם אמורים לראות עלייה בכמות האתרים המקושרים אליכם בתכנים משלהם.
אופטימיזציה פירושה התאמת האתר לפרמטרים של גוגל שהם זמן טעינת אתר, אתר מסודר ומאורגן מבחינת תוכן, רלבנטיות ועדכניות. ממשק ניווט נוח. כפתורים מודגשים לביצוע פעולות באתר. קוד אתר. שימוש בתגיות, חווית משתמש, שימוש בקישורים חיצוניים ופנימיים ועוד.
מתפקידו של איש קידום אורגני מקצועי להסביר מה מצב התאימות של האתר שלכם לגוגל, ולהסביר לכם אילו שינויים נדרשים כדי שהוא יעמוד בכל הפרמטרים ויקבל דירוג טוב מגוגל.
אל תבדקו את כמות הקישורים אלא מאיזה אתרים הם, והאם הקישורים שלכם החוצה, הם לאתרים חזקים. ישנם כלים ייעודיים טכנולוגיים באמצעותם תוכלו לבדוק מה מצב הקישורים באתר שלכם. אם הקידום עושה את עבודתו נאמנה, אתם אמורים לראות עלייה בכמות האתרים המקושרים אליכם בתכנים משלהם.
לגולשים כידוע איך הרבה סבלנות. הזמן הממוצע היום בו מחליט גולש אם להישאר באתר או לא היא חמש שניות. אם אתר נטען לאט. מבולגן, המידע לא ברור, אין כותרות. ממשק הניווט “צולע”. הגולשים לא מבינים במה האתר עוסק, אין חוויית משתמש, התוכן לא רלבנטי ולא מנוסח כראוי וכולל שגיאות כתיב. העיצוב שלו מיושן וקשה להתמצא בו, הגולשים יינטשו את האתר ואתם תפסידו לקוחות.
מתפקידו של איש קידום אורגני מקצועי להסביר מה מצב התאימות של האתר שלכם לגוגל, ולהסביר לכם אילו שינויים נדרשים כדי שהוא יעמוד בכל הפרמטרים ויקבל דירוג טוב מגוגל.
אל תבדקו את כמות הקישורים אלא מאיזה אתרים הם, והאם הקישורים שלכם החוצה, הם לאתרים חזקים. ישנם כלים ייעודיים טכנולוגיים באמצעותם תוכלו לבדוק מה מצב הקישורים באתר שלכם. אם הקידום עושה את עבודתו נאמנה, אתם אמורים לראות עלייה בכמות האתרים המקושרים אליכם בתכנים משלהם.
© כל הזכויות שמורות לגאו-מדיה סוכנות דיגיטל