עומדים לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא רשימה מקיפה של חמישה נושאים חשובים שכדאי לדעת לפני תהליכי קידום אתרים במנועי החיפוש.
עומדים לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא רשימה מקיפה של חמישה נושאים חשובים שכדאי לדעת לפני תהליכי קידום אתרים במנועי החיפוש.
תהליכי קידום אתרים במנועי חיפוש מבוססים על שתי שיטות קידום עיקריות: שיטת הקידום הממומן הידועה גם בשם PPC ושיטת הקידום האורגני הידועה גם בשם CEO. בשתי השיטות גם יחד, מטרת הקידום היא להגדיל את תנועת הגולשים (טראפיק) לאתר המקודם, כאשר מטרת העל היא לגרום לכמה שיותר גולשים לשהות לפרקי זמן ממושכים בתוך האתר ולבצע בו פעולות כאלו ואחרות היכולות לקדם עסקת רכישה ו/או התקשרות עם האתר.
מה יכול לסייע לכם להשגת מטרות הקידום במנועי החיפוש?
על מנת להבטיח לעצמכם תהליכי קידום יעילים וממוקדי תוצאות גם בשיטת הקידום האורגני וגם בשיטת הקידום הממומן, קיימת חשיבות רבה להתייחסות נקודתית לכל אחד מהנושאים החשובים הבאים:
- איכויות האתר – כאשר מדברים על איכויות האתר מדברים בראש ובראשונה על איכות התוכן הממתין לקהל הגולשים באתר ועל המבנה הידידותי של האתר לקהל הגולשים. בכל תהליך עבודה מקצועי של קידום אתרים במנועי חיפוש, אתם חייבים לשים לב לאיכויות התוכן באתר ולמבנה האתר ובכך תוכלו להבטיח לעצמכם שכל אותם גולשים אשר יגיעו לאתר כתוצאה מפעולות הקידום, ימצאו באתר את מה שהם בעצם מחפשים ובכך הם יבצעו יותר פעולות גלישה באתר.
- מחקר מילות/ביטוי מפתח – גם בשיטת הקידום הממומן וגם בשיטת הקידום האורגני, מושם דגש עיקרי על מילות מפתח/ביטוי מפתח נפוצים בהם הגולשים עושים שימוש על מנת לחפש במנועי החיפוש אתרים או מידע בנושא הרלוונטי. כפועל יוצא מכך, כל תהליך קידום אתרים במנועי החיפוש חייב להיות מבוסס על ממצאי מחקר מילות/ביטוי מפתח בנושא הרלוונטי לתחום עיסוקו של האתר המיועד לקידום. כיום, כל חברת קידום אתרים מקצועית ומובילה בתחומה, מקיימת מחקר מקיף בנושא כחלק משירותי הקידום המוצעים על ידה.
- התאמה רספונסיבית של האתר – על מנת להבטיח תהליך יעיל של קידום אתרים במנועי חיפוש, אנו ממליצים לכם לדאוג להתאמה רספונסיבית של כל עמודי האתר המקודם. התאמה זו נועדה לצרכי גלישה מיטבית באתר מכל פלטפורמת גלישה קיימת בסביבת המובייל. חשוב לציין שכיום למעלה ממחצית מפעולות הגלישה ברשת מיושמות באמצעות מכשירים ניידים כגון: סמארטפונים וטאבלטים, ולכן, חוסר התאמה רספונסיבית של האתר המקודם עשוי לגרום לכך שתאבדו כ-50% מהגולשים בדרך.
- חווית הגלישה באתר המיועד לקידום – בהמשך ישיר למה שמופיע בסעיף הראשון (איכויות האתר), אנו ממליצים לכם לשים דגש מקצועי על חווית הגלישה באתר הבאה לידי ביטוי במהירות טעינת דפי האתר, בנוחות השימוש בממשק המשתמש באתר, באופן בו ניתן לחפש תכנים שונים בתוך האתר ובעיצוב הכללי של מבנה האתר. ככל שתנסו להבין את הצורך של הגולש בעת גלישה באתר שלכם המיועד לקידום, כך תוכלו להרחיב את משך הזמן הגלישה הממוצעת באתר ובתוך כך להגדיל את הסיכויים לביצוע פעולות גלישה מקדמות מכירה ו’או התקשרות מולכם.
- תפעול האתר באמצעות מערכת לניהול תוכן – מערכות לניהול תוכן הן מערכות המאפשרות לבעלי האתר ו/או לאילו המתחזקים את האתר המיועד לקידום, לבצע מגוון רחב של פעולות בתוך האתר. פעולות אלו מעידות על אתר דינאמי, דבר המוביל לקידום טבעי של האתר ולהגדלת כמות הגולשים בכל רגע נתון. מערכת לניהול תוכן מיועדת וניתנת להתאמה אישית לכל סוגי האתרים, מאתרי תדמית בסיסיים, דרך אתרי מכירות וחנויות מקוונות ועד לאתרים מרובי דפי אינטרנט. השימוש במערכת לניהול תוכן מייתר גם את הצורך בתחזוקת האתר על ידי אנשי מקצוע ומאפשר לכל בעל/מפעיל אתר לתפעל את האתר שבבעלותו באופן עצמאי ודינמי.
מעבר לכל אחד מהנושאים המופיעים לעיל, מומלץ להתייחס גם לנושא הנוכחות של האתר ברשת באמצעות קידום ברשתות החברתיות, קידום באמצעות תוכן שיווקי בפורטלים הגדולים ופעולות שיווק נוספות ברחבי הרשת. כמו כן, מומלץ להתייחס לנושא הקישוריות הנכנסות לאתר ולפעול להקמתו של מערך קישורים היוצאים מאתרים בעלי אסמכתא בתחומם. הקפדה יתרה על כל אחד מהנושאים המופיעים לעיל, יאפשר גם לכם לבסס תהליך מקצועי של קידום אתרים במנועי חיפוש השונים וגוגל בראשם.
קראו גם על: קידום אתרים במנועי חיפוש