לטפס למקום הראשון
קמפיין קידום אתרים בגוגל, יוצר אינטראקציה בין אתרים או דף נחיתה לבין גולשים הנכנסים לגוגל ומקלידים מילים או ביטויים בשורת החיפוש שלו. כל מי שצריך משהו מהרשת, בכל מקום בעולם- נכנס לגוגל והוא מנוע החיפוש הכי עוצמתי באינטרנט, “שליט כל יכול”.
קידום אתרים בגוגל יכול להיעשות בכמה דרכים: קמפיין קידום PPC, קידום בגוגל מפות וקידום אורגני. קידום ממומן הוא למעשה קמפיין פרסום מודעות בתשלום לגוגל, שנעשה באמצעות משרד פרסום או סוכנות דיגיטלית ויש לו יתרונות רבים. תהליך של קידום אורגני נעשה ע”י בעל מקצוע בתחום.
קידום אתרים בגוגל חייב להיות מבריק!
על פניו עושה רושם שכך אחד יכול להיכנס לכלי שנקרא GOOGLE ADS ולהרים קמפיין קידום אתרים בגוגל. זה באמת נכון אבל השאלה היא האם הוא יכול להרים קמפיין טוב, כזה שיקפיץ את הלקוח שלו מבחינת חשיפה, ויביא לו לקוחות והתשובה היא שלא כל אחד שיכול להיכנס לגוגל אדס ולעשות קמפיין מוצלח.
גוגל אדס נראה כלי פשוט, אבל הוא למעשה די מורכב . הוא דורש ידיעה מתמטית, שליטה טכנולוגית, ראש אנליטי ועוד יתרונות רבים אחרים. זירת הקמפיינים הממומנים, היא האוקיינוס המדמם של עסקים וחברות המתחרים זה בזה ומשום כך, חובה על איש המקצוע להיות מספיק יצירתי ומבריק כדי לנצח את המתחרים. הוא זה שידע לעשות שימוש מושכל בכלים כמו גוגל אנליטיקס ובניתוח של דוחות אקסל של הקמפיין.
השלב הראשון הוא הגדרת היעדים והמטרות של הקמפיין. האם הוא נועד רק למטרת חשיפה, יצירת תדמית? או שהיעד שלו הוא למשוך טראפיק של לקוחות פוטנציאליים לעסק? האם המטרה היא לחשוף תרחיש מיוחד של החברה או העסק כמו פתיחת סניף, השקה של משפחת מוצרים חדשה, מיזוג ועוד, או שזקוקים לחשיפה שתניע טראפיק להקמת מועדון לקוחות למשל. השלב השני הוא בחירת מילות המפתח והיא קריטית ביותר להצלחת הקמפיין, אשר האתר אליו מופנים הגולשים באמצעות המודעות או דף הנחיתה, גם הם חייבים להיות איכותיים בעיני גוגל.
נעים להכיר
אני גוגל אדוארדס.
תכל’ס כל תהליך של קידום אתרים בגוגל נעשה באמצעות כלים טכנולוגיים כי אנחנו מדברים על עולם דיגיטלי מפותח. Goggle ads (לשעבר ( Google AdWords הנו כלי הפרסום של גוגל, הזרוע המבצעת את הקמפיינים. זהו כלי שדורש שליטה והקפדה על הנחיות מפורטות וברורות ודרכי הניצול שלהם לטובת הקמפיין. זו הסיבה שקמפיין אחד יצליח ואחר לא יצליח. השאלה הגדולה היא מי מנהל את הקמפיין הזה. האם מדובר על אדם בעל ניסיון וידע נרחב בהקמת קמפיינים או “בנער” דיגיטלי חסר ניסיון.
לקמפיין קידום אתרים ממומן יש יתרונות רבים כמו היכולת להגדיר לו תקציב מראש. אפשר לשנות את נוסח המודעות שלו או להפסיקו בכל עת. אפשר להקפיא אותו ואפשר להסיק מסקנות בזמן אמת. אילו מודעות עובדות יותר טוב מהאחרות, מהן תגובות הגולשים למודעות ועל איזה מודעות מקליקים הכי הרבה ולהתנהל בהתאם.
גם בקמפיין קידום אתרים בגוגל –PPC שפירושו Pay Per Click, נעשה שימוש במילות מפתח רלבנטיות למפרסם והן נכללות במודעות המתפרסמות. כאשר גולש מחפש לדוגמה דלת כניסה לבית והוא מקליד את צמד המילים הללו וחברת שריונית חוסם מעלה קמפיין על קולקציית דלתות חדשה ומשתמשת במילים “דלת כניסה לבית” הוא יגיע למודעות של הקמפיין שלה.
גוגל תעשה את האתר ולידו תופיע המילה מודעה, למען שקיפות הפרסום. ייתכן מאוד כי באותה עת, תצא חברת דלתות נוספת עם קמפיין ממומן ואף תבחר את אותן מילות מפתח. אם כך? איזה מודעות של מי יופיעו קודם?
גוגל אדוארדס עושה מכרז, והחברה שמשלמת הכי הרבה על מילות המפתח, המודעות שלה תופענה לפני המודעות של שאר המפרסמים. בנוסף לכך בוחנת גוגל גם את האתר או דף הנחיתה בפרמטרים של אופטימיזציה, איכות ועוד וגם אלה נלקחים בחשבון במיקום המודעות. ככל שמדובר באתר או בדף נחיתה עם חווית משתמש טובה, תוכן איכותי ורלבנטי ועוד יתרונות שגוגל מתחשבת בהם, כך המודעה תוצג גבוה יותר.
מה חשוב בבניית מודעה לקמפיין קידום אתרים בגוגל?
קמפיין קידום אתרים בגוגל מורכב מכותרת, טקסט המודעה, כתובת של אתר המפרסם לתצוגה או כתובת דף נחיתה. בדרך כלל ניתן להכניס טקסט בן 70 תווים בטקסט, 25 תווים בכותרת ו-35 תווים בכתובת האתר. בכל מודעה ניתן לשלב מילת או ביטוי מפתח אחרים, וכאשר גולשים יקלידו אותן, הם יגרמו לגוגל אדס להציג את המודעות הללו.
על כל הקלקה של גולשים ישלם המפרסם לגוגל אדס לפי המחיר שהוצע מראשעל מילות המפתח. יש חשיבות רבה בבחירה נכונה של המילים או הביטויים, משום שהן אלה אשר מחברות את הגולשים למודעות. לגוגל ADS יש אפשרות לנתח את ערך מילות המפתח לפי הרלבנטיות שלהן אבל גם לפי חוויית המשתמש המסופקת באתר או בדף הנחיתה כמו זמן טעינת האתר או הדף, פורמט המודעה, הצפי לקליקים ממנה, והצעת המחיר של המפרסם. בשקלול כל הגורמים הללו, גוגל תעדיף למקם גבוה מודעות מאתר או דף נחיתה שעומדים בפרמטרים הללו.
המודעות יכולות להתפרסם בגוגל, ביוטיוב, ברשת התוכן של גוגל, בפורטלים ואתרים שונים.
לגוגל חשוב מאוד שהשירות שאתם נותנים ברשת יהיה ברמה גבוהה, ועל כך היא מחלקת ציונים הבאים לידי ביטוי במיקום שלכם בתוצאות בגוגל וגם במיקום של המודעות שלכם בזמן קמפיין. גוגל בודקת את האתר או את דף הנחיתה שלכם והתאמתם לדרישות שלה ברמה טכנולוגית, תכנית וברמה של חוויית משתמש. האם האתר חזק ויש לו קישורים איכותיים? האם ממשק הניווט קל והאם האתר מאורגן ומסודר בארכיטקטורת מידע רלבנטית לנושא בו הוא עוסק.
קמפיין קידום אתרים בגוגל יכול להתבצע גם באמצעות דף נחיתה וגם אותו בוחנת גוגל. האם הוא מוצלח? האם רמת האופטימיזציה שלו טובה? האם התוכן בו רלבנטי לקמפיין? האם יש נטישה של האתר או הדף בגלל איזה שהוא באג. לפי כל הפרמטרים האלה גוגל נותנת לכם ציון ומדרגת אתכם בהתאם וגם בזמן קמפיין ממומן או קידום אתרים אורגני.
גם המודעות נבחנות ע”י גוגל אשר בודקת אם הן מנוסחות כראוי, מקוריות ואף מכובדות
קידום אתרים אורגני נועד לחיזוק וביסוס אתר ברשת לטווח רחוק, ואת התוצאות שלו אפשר לראות אחרי כמה חודשים. קידום זה מבוסס על הפצת תכנים, אופטימיזציה של אתר ובניית רשת קישורים פנימיים וחיצוניים.
קידום אתרים בגוגל ממומן עשוי להתאים לאתר שרוצה לפרוץ ולהיחשף מיד ברשת. הוא מתאים לבעלי מקצועות עונתיים כמו למשל מרחיקי יונים או קייטרינג לאירועים. קמפיין המודעות יניע גולשים וימשוך טראפיק לאתר של המפרסם או לדף הנחיתה, כאשר אלה יקלידו בשורת החיפוש בגוגל את מילות או ביטויי המפתח הכלולים במודעות של המפרסם.
יש הרבה מאוד עסקים שעושים את שני סוגי הקידומים ולוקחים מה שנקרא “את כל הקופה”. הם גם בעלי אתר חזק ומבוסס וגם מושכים לידים חמים לאתר שלהם שהופכים להמרות. (ללקוחות).
הכלי גוגל אדוארדס זמין לכל אחד אבל השימוש הנכון ביכולות שלו, בטירגוט קהלי היעד אליהם מכוון הקמפיין, בניתוח תוצאות הקמפיין והעדפת או שינוי של מודעות אטרקטיביות מאחרות. קביעת התקציב וניהול הקמפיין בצורה חכמה ויעילה, את כל אלה יכול לעשות רק בעל מקצוע וניסיון בתחום. אם אתם רוצים להגיע לתוצאות הכי גבוהות בקמפיין- לכו על איש מקצוע ולא על הבן של השכנים שיודע “לשחק” קצת במחשב.
הכלי הוא טכנולוגי טהור שמספק דוחות בזמן אמת של כל מה שמתרחש בקמפיין ורק איש מקצוע יוכל להסיק את המסקנות, להמשיך את הקמפיין, לשנות אותו ולשפר את הביצועים שלו לפי הדו”ח המתקבל.
עלות פרסום מודעה מורכבת ממחיר מילת המפתח. ככל שיהיה לה יותר ביקוש ויותר מתחרים, כך מחירה יאמיר. בכל רגע נתון יכולה להשתנות כמות המתחרים ולכן המחיר הוא די גמיש בכל נקודת זמן אחרת. לגוגל אדס. יש כלי שנקרא מתכנן מילות מפתח, אשר יכול לאתר מילים דומות כדי שיהיה אפשר למשוך גולשים באמצעותם.
עלות מילת מפתח יכולה להתחיל מכמה אגורות ולהגיע גם ל-100 ₪ למילה או לביטוי מבוקשים מאוד, בעיקר בתחום הביטוחים, משכנתאות, רכבים, פיננסים ועוד.
גוגל מפות מיועד לפרסום לוקאלי- מקומי. פרסום בגוגל מפות לא עולה כסף והוא יכול להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל מפות וגם בחיפושים הרגילים של גוגל זהו פרסום שמתאים לחנויות, קליניקות ומשרדים אבל בהחלט גם לנותני שירות כמו טכנאים, גננים ועוד.
כדי להופיע בגוגל מפות, עליכם לרשום את העסק בגוגל, להשאיר פרטים ולנהל את הכרטיס שלכם. גוגל כמובן יאמת את זהות העסק שלכם מולכם באמצעות שיחת וידיאו, אימייל או בכל אמצעי אחר.
חשוב לומר כי משרד פרסום או סוכנות דיגיטלית, אשר מקימים לכם אתר או עושים לכם קמפיין קידום אתרים בגוגל או אחר יוכלו לעזור לכם בעניין זה.
© כל הזכויות שמורות לגאו-מדיה סוכנות דיגיטל