קידום אורגני
קידום אורגני
קידום אורגני

קידום אורגני

לכל סוגי העסקים

אחד הדברים הכי טובים שקרו לעסקים קטנים ברשת, הוא שהם יכולים לבצע כל פרסום ושיווק או  קידום אורגני כמו העסקים הגדולים מה שמעולם לא היה קיים בעולם הפרסום טרום האינטרנט. היה ידוע שיש חברות מובילות במשק אשר משלמות על שטחי פרסום יקרים במוספים נחשבים בעיתונות הכתובה ולעומתם, עסקים קטנים, בעלי מקצוע ועוד, מסוגלים לממן רק מודעות קטנות במקומונים. החברות הגדולות הפרישו תקציבי ענק לטובת פרסום ושיווק ושכרו את שירותיהם של משרדי הפרסום הכי גדולים, בעוד שהעסקים הקטנים חילקו פלאיירים בתיבות הדואר.
עם הפיכת רשת האינטרנט ממקור של קבלת מידע לזירה עסקית, נוצרו חוקים חדשים ואלה לא מבדילים בין עסקים קטנים לעסקים גדולים. ברשת יש הזדמנות זהה לבצע פרסום, שיווק או קידום אורגני או ממומן לקטנים כמו לגדולים. לכולם מוצעים אותם ערוצים לקידום ושיווק האתר שלהם, ההבדל היחידי ביניהם הוא התקציב. 

קידום אתרים אורגני או קידום ממומן הם שני הערוצים החשובים של כל אתר להגיע למקום הראשון בגוגל. מחקר מילות המפתח הוא אותו מחקר, גם מחקר מתחרים ואתרים איכותיים הבנויים גם לקידום יש לאלה ולאלה. חשוב לומר כי איכות האתר היא אחד הקריטריונים הקריטיים להצלחת הקידום האורגני.

Search Engine Optimization - SEO

Search Engine Optimization-SEO כך נקרא תהליך של קידום אורגני, אשר המטרה המרכזית שלו היא התאמת האתר למנועי החיפוש ובראשם גוגל, כלומר אופטימיזציה. התהליך שנעשה בתוך האתר נקרא: ON SITE SEO, ומה שנעשה מחוץ לאתר נקרא OFF SITE SEO.  החלק בתוך האתר הנו התאמה של האתר לפעולות שגוגל עושה כמו: קוד האתר, סריקה וניתוח של כל דפי האתר, תכנים ועוד. הפעולות החיצוניות שנעשות לגבי האתר ה-OFFSITE מתייחסים לבניית רשת הקישורים לאתר וממנו. גוגל מעריכה קישורים מאתרים סמכותיים וחזקים וזה מעלה את תדמית האתר בעיניה. 

כל כניסה לרשת, נעשית תחילה באמצעות מנוע החיפוש גוגל ומשום כך יש חשיבות לאינטראקציה שיוצרים אתו במטרה להגיע למידע ברשת. הוא מצדו יעלה בתוצאות את האתרים שעושים קידום אורגני אחרי האתרים שעושים קמפיינים ליד התוצאה שלהם תהיה רשומה המילה- מודעה.

קידום אורגני

הפרמטרים שבגללם גוגל מקדמת אתרים?

בנוסף לקישורים איכותיים וטקסט עוגן לכל ביטוי, בתהליך של קידום אורגני מתייחסת גוגל לפרמטרים הבאים:  הוותק של דומיין – עדיף עם סיומת מקומית, כולל כתובת אתר עם מוניטין וטראפיק שמחזקים אותו. עדיף עם סיומת מקומית. מפת אתר המאפשרת לזחלן של גוגל סריקה קלה ומהירה. תגיות מטא שעליהן להציג ולתאר כל עמוד באתר בצורה ברורה וידידותית. תוכן איכותי כולל מילות מפתח במינון התקני, ושרשור כותרות נכון.  גוגל מדרגת גבוה אתרים בעלי שפה חדשנית ואופטימיזציה לקוד אתר ומעדיפה אותם על פני אחרים. היא מתייחסת גם לטכנולוגיה בה בנוי האתר ולתפקוד שלו. הוא צריך להיות מאוחסן על שרת יציב ומאובטח, להיטען מהר, ממשק הניווט שלו צריך להיות ידידותי וקל לדפדוף באתר והוא צריך להעניק לגולשים חוויית משתמש גבוהה. גוגל מבינה את זה מהזמן בו גולשים שוהים באתר ומאחוזי הנטישה. קטגוריה נוספת שבגללה גוגל יכולה להעניק ציון גבוה לאתר היא נוכחותו ברשתות החברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד.

קידום אורגני

מערכת ניהול תוכן

בחירת מערכת ניהול תוכן – CMS – Content Management System קריטית לתהליך של קידום אורגני משום שהיא חייבת להיות מתאימה לקידום אתרים. בין המערכות הקיימות, הכי חביבה על גוגל והכי מבוקשת היא מערכת וורדפרס ובצדק. היא מציעה תוספים טכנולוגיים קלים לשימוש, אשר תורמים לנראות של האתר כמו גם לבהירות התוכן והופכים את האתרים הבנויים עליה לידידותיים למשתמש ובעלי יתרונות חשובים גם עבור גוגל. לוורדפרס קהילת מפתחים עצומה בכל העולם, אשר כותבים עבורה תוספים שמאפשרים לה להיות כל העת חדשנית ומתקדמת. אחד התוספים הכי חשובים של מערכת זו בשם YOAST SEO נחשב בעיני רוב אנשי קידום לכלי נחוץ מאד לקידום אתרים אורגני. עם וורדפרס אפשר לבצע התאמה של כל עמוד או פוסט לגוגל מבחינת תגי מטה, מבחינת התוכן, הקישורים עצמם וגישה לרובוטים של גוגל. היא מאפשרת גם יצירת מפת אתר וחיבור לשירותים נוספים של גוגל. 

המתחרה העיקרית של וורדפרס, היא מערכת ג’ומלה. היא אופטימלית לבניית אתרי מסחר בצורה פשוטה וידידותית.

קידום אורגני

מחקר מילות מפתח

רשת האינטרנט מציבה בפני חברות בניית אתרים, סוכנות פרסום דיגיטלית וכל העוסקים בתחום אתגרים גדולים, כדי להצליח לייצר אינטראקציה אנושית עם גולשים שנמצאים מהצד השני של המקלדת ומשתמשים בעולם הדיגיטלי. התקשורת נעשית באמצעות מילים ואלה הפכו לכלי המרכזי גם בתהליך של קידום אורגני וגם בקידום ממומן. כאשר מדובר על קידום אורגני, מתבצע רוב התהליך באמצעות תכנים הנכתבים במיוחד לאתר הלקוח אשר אמורים לכלול מילים וביטויי מפתח שימושיים ורלבנטיים לנושא של האתר. כך בתוכן של אתר לעורך דין בתחום רשלנות רפואית ייעשה שימוש  “רשלנות רפואית בלידה” ורואה חשבון ישתמש בביטוי “החזרי מס” ועוד. מאגר המילים הנחוץ לכל תחום הוא עצום, וההחלטה איזה מילים לכלול בתוכן, נעשית אחרי מחקר מילות מפתח ממנו עולה מהן המילים או הביטויים באמצעותם מחפשים הגולשים מוצר או שירות כמו שמציע הלקוח. המחקר מניב דו”ח המציג את המילים והביטויים הרלבנטיים, כולל כמות החיפושים לגבי כל אחד מהם. 

ההיפך הוא הנכון

הביטוי נישואין יוביל גם לאתרי עו”ד גירושין!

מילות וביטויי המפתח שייבחרו, יכללו בתכנים המקוריים הנכתבים לאתר ומלבד זאת אלה חייבים להיות גם כתובים ברמה גבוהה. מינון מילות המפתח צריך להיות סביר, שכן שימוש יתר עלול לגרום לפסילת האתר ע”י גוגל ולענישה. החוכמה של כל מקדם אתרים היא למצוא גם ביטויים ומילות מפתח שליליות להם נפח חיפושים גדול, והם מפנים את הגולשים גם לאתרים כמו של הלקוח.  למשל: רהיטי פלסטיק, עשויים להוביל לחיפושים של רהיטים מעץ, המילה נישואין תוביל לעורכי דין של גירושין, בריאות תוביל לאתרי רופאים ועוד. כלומר כל איש קידום אתרים מקצועי צריך להיות מספיק חכם ויצירתי כדי להוביל אל האתר של הלקוח שלו טראפיק רלבנטי של גולשים, שעושים שימוש גם במילים הפוכות (שליליות). גם הן נבדקות, ובהתאם לנפח החיפושים שלהם, נקבעות גם מילות המפתח השליליות שיכולות לשרת את הלקוח כאשר יופיעו בתכנים של האתר שלו.

שאלות נפוצות

הבחירה בין קידום אתרים אורגני או ממומן תלויה במטרות של בעלי האתר. אם לדוגמה מדובר באתר חדש אשר בעליו רוצה לבצע חשיפה מידית, או חברה אשר פותחת סניף או מרכז לוגיסטי חדש ורוצה להפיץ את הידיעה הזו, או  כאשר מדוב בשירות עונתי כמו מתקיני מזגנים, זיפות גגות או מרחיקי יונים, החשיפה תהיה מידית באמצעות קידום אתרים ממומן.

הפרסום בקידום אתרים ממומן יחשוף את האתר במהלך הקמפיין באמצעות מודעות עליהן יקליקו הגולשים ויגיעו לאתר המפרסם או לחלופין לדף נחיתה. קמפיין כזה עשוי להכניס לידים והמרות. 

קידום אורגני הוא תהליך מומלץ לכל אתר שרוצה להתקדם בגוגל לא לזמן מוגבל, אלא לתקוע יתדות חזקים ברשת עם נוכחות אופטימיזציה יום יומית, עד להגעה עם כמה ביטויים לעמוד הראשון בגוגל.

אתר בקוד פתוח מאפשר לבעליו לבצע בו שינויים ותוספות, מבלי להיות תלוי בחברת אחזקה של האתר, על השירות שלהם כמובן צריך לשלם מדי חודש. אבל לא מדובר רק על חיסכון כספי משום שמערכת וורדפרס לבניית אתרים המומלצת,  היא בעלת קוד פתוח ויש לה יתרונות רבים נוספים שהפכו אותה למערכת מבוקשת מאוד. היא מאוד פשוטה וידידותית למשתמש. יש לה הרבה תוספים שמאפשרים לעדכן אותה כל העת ולעדכן אותה לדרישות של גוגל, והיא נוחה גם עבור הגולשים. גוגל מאוד מחבב אתרי וורדפרס ומעניק להם ציונים גבוהים.

קידום אורגני יכול לעלות בין 2000-3,500 ₪ לחודש. תלוי כמובן מי נותן את השירות. יש הרבה מאוד חברות שעושות קידום אורגני כמו גם פרילנסרים. צריך לבחור היטב את המקדם, בהתאם להישגים על עבודת קידום שעשה לאתרים. הוא גם צריך להסביר להם במה מדובר, למה עליכם לצפות ולהציג לכם מדי זמן את ההתקדמות שלכם בגוגל. 

חשוב לומר שמדובר בתהליך ולכן אין פה מקום להאיץ במקדם, או לדרוש תוצאות מידיות. בית חזק לא בונים ביום ולכן דרושה פה סבלנות ואמון במקדם שהוא עושה את הנדרש כדי לקדם את האתר שלכם ובסופו של דבר תתקדמו לאט אבל בטוח.

קידום אורגני נעשה בהתאם לפרמטרים שגוגל מציב כדרישות לקידום. הוא שם דגש על איכות התוכן באתר, כמות ואיכות הקישורים הפנימיים והחיצוניים. מבנה האתר, היררכיית התוכן. עד כמה ידידותי לגלוש באתר הזה, מה שנקרא איזו חוויית משתמש הוא מעניק לגולשים. עד כמה הוא נטען מהר, איך מתפקד ממשק הניווט שלו והאם הגולשים מקבלים מידע מיד, ומצליחים לנווט בו בקלות ולהגיע לתכנים אותם הם מחפשים.

בסופו של דבר הלקוחות של גוגל הם הגולשים, ובעלי האתרים הם אלה שבאמצעות גוגל מעניקים להם שירות. לגוגל חשוב מאוד שאתרים יתנו שירות טוב, הוא בודק את האתרים, סורק אותם ומדרג אותם בהתאם.

דילוג לתוכן