להיות במקום הראשון.
קידום אורגני בגוגל הנו תהליך ממושך בסופו, תוכלו לקדם בכמה ביטויים את האתר שלכם לדף הראשון בגוגל. כאשר תגיעו לשם, ולא תהיה רשומה ליד שם האתר שלכם המילה- מודעה, תדעו שניצחתם את השיטה והשגתם את המקום הזה בכבוד. ומדוע אנו אומרים לכם זאת? משום שלפני המיקום שלכם יתפרסמו שמות של אתרים אחרים ולידם תצוין המילה- המילה מודעה וזה אומר שהם נמצאים שם בתשלום. הם קנו את מקומם בכסף, ואתם הגעתם אליו בעבודה קשה של איש קידום אורגני בגוגל. מבחינת הגולשים, זה מעיד על המקצועיות ואיכות העבודה שלכם, וכנראה גם על איכות העבודה שאתם נותנים ללקוחות שלכם.
ההבדל בין מיקום גבוה בדף התוצאות של גוגל בתשלום, לבין מיקום שהוא תוצאה של קידום אורגני הוא כמו ההבדל בין כתבת מערכת לבין כתבת תדמית בתשלום. כתבת מערכת נעשית בדרך כלל מול חברות ועסקים שיש להם איזו ידיעה חדשנית או שהם עושים משהו שאחרים לא עושים, ולכן עיתונאי ייזום עליהם כתבה עיתונאית משום שהם עושים משהו שראוי לכתוב עליו- לא בתשלום. הדבר הזה יכול להיות המצאה חדשה, שיטה חדשה, מוצר שאין שני לו או כל דבר אחר שתורם לאדם ולחברה. אם אין לכם יתרון כזה הסיכוי שתקבלו כתבת מערכת שווה לאפס. אם יש לכם תקבלו את זה ועוד איך.
כאשר אתם מביטים על הדף הראשון בגוגל, אתם יכולים להבחין בוודאות בין מיקומים של אתרים שמופיעים גבוה בתוצאות החיפוש כי הם עושים קמפיין קידום בגוגל ושילמו על מודעות, תשלום יותר גבוה מן האחרים ולכן הם מופיעים ראשונים. אחריהם יעלו תוצאות של אתרים שהגיעו למיקומם בשל תהליך של קידום אורגני.
זה בהחלט מעיד על האיכות שלהם, ואם אתם במקרה מחפשים חברה שתעשה לכם קידום אורגני בגוגל, ברור שתפנו את אחת מאותן חברות שהצליחו להגיע בעצמן בקידום אורגני למיקום כל כך גבוה. אם הם יודעים לעשות זאת לאתר שלהם, הם בוודאי ידעו גם לעשות זאת ללקוחות שלהם.
קידום אורגני בגוגל הוא לא רק קידום של תכנים, ויצירת רשת קישורים לאתר, אלא הרבה מעבר לזה. גוגל מקדמת אתרים איכותיים שעומדים בפרמטרים שלה וקידום אורגני מבצע גם אופטימיזציה- התאמת האתר למנועי חיפוש קרי- גוגל. הפרמטרים יכולים להיות: מהירות טעינת אתר, ממשק ניווט נוח, חווית משתמש. חלוקה נכונה של מידע ותכנים. אתר עם קוד פתוח, שימוש בכותרות. תוכן ברמה גבוהה רלבנטי ועדכני, קישורים מאתרים חזקים וסמכותיים, קוד אתר משופר ועוד. כאשר גוגל סורקת אתרים היא יודעת לנתח אם הם איכותיים או לא לפי הפרמטרים האלה ומדרגת אותם בהתאם. היא מסוגלת לדעת למשל אם האתר שלכם מכיל מידע שמעניין את הגולשים רק לפי זמן השהייה שלהם באתר. היא יכולה לדעת גם מהם אחוזי הנטישה באתר שלכם ולהסיק מסקנות. המטרה העליונה של גוגל בתור שער הכניסה לעולם האינטרנט, הוא לספק להם את מקסימום השירות הטוב בכל הרמות. זה אומר שאם מישהו מחפש מקרר, ארון או אדריכל, היא תדע להעלות בתוצאות החיפוש אתרים חזקים וסמכותיים ואליהם היא תפנה את הגולשים כדי שיקבלו את השירות הכי טוב. במילים אחרות- גוגל היא כמו איזו מארחת שדואגת ללקוחות “המסעדה” שלה ויודעת את מי להושיב איפה.
מחקר מילות מפתח
קריטי לקידום אורגני
רשת האינטרנט היא טכנולוגיה שמדברת עם הגולשים במילים. הדבר הראשון שעושה כל גולש שנכנס לרשת הוא להקליד בשורת החיפוש בגוגל את השאילתה שלו וגוגל משיב לו בתוצאות, אחרי סריקה מהירה של האתרים. בתהליך של קידום אורגני משתמשים בהפצת תכנים הכוללים מילים וביטויי מפתח הרלבנטיים לתחום העיסוק של המפרסם. חברת רהיטים תשלב בתכנים שלה מילים כמו פינת אוכל, מזנון ועוד. חברת מוצרי חשמל תקדם מילים כמו מקרר, מכונת כביסה ועוד. לכל חברה יש את מילון המילים והמושגים השייך לתחום עיסוקה ואלה מילות המפתח שלה.
איש קידום אורגני ישלב את המילים הללו בתכנים של האתר, אלה יופצו גם כמאמרים עם לינקים לאתר עצמו ויש בהחלט חשיבות למקום בו הם מתפרסמים. ככל שמדובר באתר יותר נחשב, ובפורטל גדול כך גם למאמרים הללו יש ערך גדול יותר גם מבחינת גוגל.
בתחילת השימוש בקידום אורגני, היה ידוע כי מקדמים רבים “שתלו” את מילות המפתח פעמים רבות מדי עד שגוגל הגבילה את אחוז מילות המפתח שיש לכלול בכל מאמר באורך מסוים ואף הענישה את מי שהפר זאת.
כאשר אנו מחפשים משהו בגוגל, אפשר להגיע אליו באמצעות מילות מפתח שליליות. לדוגמה כאשר אתר של רפואה אלטרנטיבית מפרסם תכנים באתר שלו סביר להניח שהוא ישתמש פעמים רבות גם בביטוי “רפואה קונבנציונאלית”, למרות שהמטרה שלו היא למשוך קהלים שמחפשים את ההיפך. לפיכך, אתר של רופא קונבנציונאלי יכול להשתמש בביטוי רפואה אלטרנטיבית כדי למשוך אליו קהלים אם ביטוי החיפוש “רפואה אלטרנטיבית” מושך טראפיק גדול. המטרה בסופו של דבר היא, שכמה שיותר גולשים יגיעו לאתר שלכם ולא משנה באמצעות איזה ביטויי מפתח.
בנוסף יש גם ביטויים בעלי זנב ארוך כמו למשל “שולחן פינת אוכל מעץ (מעץ) זה הזנב, אשר יכולים להביא עוד קהלים שהקלידו את המילה עץ, כך ששימוש בשמות תואר או במילות זנב נוספות, עשוי למשוך קהלים נוספים שמשתמשים בהן. ואגב כך- מילות מפתח חייבים להקליד, כפי שהקלידו אותן הגולשים גם אם מדובר בשיבוש דקדוקי. כולנו יודעים שלא אומרים אופניים חשמליות, אבל זה מה שנקליד בגוגל כאשר נחפש כאלה. לא נכתוב חשמליים כי עם ישראל החליט שזה אופניים חשמליות וגוגל האמין לו.
מה זה מילות מפתח שליליות?
ברשת יש אין סוף אתרים, וכדי לבלוט מול גוגל ולעשות עמה היכרות יותר קרובה וגלויה, יש לעשות תהליך של קידום אורגני בגוגל, אשר בחלקו נועד לעשות אופטימיזציה לאתר כדי להתאימו לדרישות של גוגל. אתר שעושה קידום נתפס בעיני גוגל כאתר מקצועי, סמכותי ומושקע. היא תבחן גם את רשת הקישורים שיצאו וייכנסו ממנו לאתרים אחרים, תבדוק האם מדובר באתרים חזקים ותסיק מכך מסקנות על האתר שלכם.,
הזחלן של גוגל מאנדקס כל יום את האתרים ברשת. גוגל סורקת את כולם ויודעת לזהות במה עוסקים האתרים לפי התכנים ומילות המפתח הכלולות בהם. כאשר מדובר באתר שיש בו נפח תכנים איכותי, אתר משופר ומשודרג עם חוויית משתמש שמתקדם באופן אורגני וחוקי, גוגל תדרג אותו גבוה בהתאם.
מיקום גבוה של אתר בתוצאות החיפוש בגוגל, עושה רושם על הגולשים ובצדק- כי אם גוגל החליטה להציב אותו למעלה, כנראה מדובר באתר רציני שכדאי לעשות אתו עסקים.
קידום אורגני נעשה על אתר של עסק או חברה. הוא פועל בשיטה של הפצת תכנים, יצירת רשת קישורים לאתר ואופטימיזציה לאתר כך שיתאים לדרישות של גוגל. להבדיל מקמפיין קידום ממומן שאפשר לעשות אותו גם עם עמוד נחיתה, כאשר מדובר בקידום אורגני, דרוש לשם כך אתר.
חשוב להבין שקידום אורגני פועל גם על הטכנולוגיה של האתר, ולכן אל תלכו על חברת בניית האתרים הכי זולה, אלא דאגו לכך שהאתר שאתם משלמים עליו יהיה בנוי לקידום מבחינה טכנולוגית, אתר שנטען מהר, נוח לגלישה עם חווית משתמש ועדיף אתר עם קוד פתוח.
יש שתי שיטות להגיע לדף הראשון בגוגל. האחת היא באמצעות קמפיין קידום ממומן מה שנקרא PPC, אשר במהלכו אתם יוצאים עם מודעות המתפרסמות ברשת, וכל מי שמקליק עליהם מגיע לאתר שלכם או לעמוד נחיתה. המודעות של הקמפיינים מופיעות ראשונות בתוצאות של גוגל, ואלה שמקדימות את השאר, הן אלה שהמפרסמים שלהם שילמו על מילות וביטויי המפתח יותר מהמתחרים. (בהנחה שיש כמה קמפיינים של עסקים דומים העושים שימוש באותן מילות מפתח). תוכלו לדעת שמדובר במודעה בתשלום משום שלידה תהיה המילה- מודעה. האתרים שיופיעו אחרי המודעות ללא המילה מודעה, הגיעו למקומם המכובד בגלל קידום אתרים אורגני.
אין ספק שגוגל יודעת לנתח עבודת קידום אורגני משום שזו בעצם מבצעת אופטימיזציה לאתר שפירושה- התאמת האתר למנועי החיפוש ובראשם גוגל. ההתאמה מתבצעת בהתאם לאלגוריתם ולדרישות של גוגל ואלה משתנים חדשות לבקרים, מה שאומר שמי שעושה קידום אורגני צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק של האלגוריתם של גוגל… קידום אורגני מביא אתרים לתוצאות גבוהות מאוד בדף הראשון, שמרשימות את הגולשים הרבה יותר מקידום ממומן של אתרים המופיעים לפני תוצאות הקידום האורגני ולידם המילה- מודעה.
יש הרבה מאוד אנשים שמציעים קידום אורגני בגוגל ובהם גם כאלה שעשו קורס און ליין של חודש וכבר חושבים שהם סופר מקצועיים. זה לא כך! אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם משרד או סוכנות פרסום שכבר עשו ועושים קידום אורגני, שיש להם ידע וניסיון בתחום של מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים וקידום אורגני עם קבלות. שהם יכולים לעשות להם קידום אורגני מצליח, אבל קחו בחשבון שמדובר בתהליך שאורך כמה חודשים, וגלו סבלנות. בסופו של דבר זה ישתלם לכם.
© כל הזכויות שמורות לגאו-מדיה סוכנות דיגיטל