אחד מההיבטים המרכזיים בכל תהליך של קידום אורגני בגוגל קשור לתוכן האתר ורלוונטיות התוכן עבור הגולשים העושים שימוש בגוגל על מנת להגיע לתוכן המופיע באתר אותו אתם רוצים לקדם.
לכן, אחד מהשירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי כל חברה לקידום אתרים, מתמקד ביצירת תוכן איכותי לצרכי קידום האתר. בעמוד שלפניכם, ריכזנו עבורכם רשימה של מספר פעולות הכרחיות ליצירת תוכן איכותי באתר אותו אתם מעוניינים לקדם באופן אורגני בגוגל.
אפיון תוכן – הצעד הראשון והחשוב ביותר ליצירת תוכן איכותי
על מנת לייצר תוכן איכותי ורלוונטי, חשוב להכיר לעומק את הצרכים השיווקיים והתובנות הצרכניות של קהל הגולשים הרלוונטי לכם, ולכן, הצעד הראשון והחשוב ביותר ליצירת תוכן איכותי למטרות קידום האתר בגוגל הוא אפיון התוכן הנחוץ לכם. לצורך כך, חשוב לבצע מחקר מקיף בכל הנוגע לתוכן המופיע באתרי הבית של המתחרים הישירים שלכם, לאפיין בצורה המדויקת ביותר את קהלי היעד הרלוונטיים לכם ולבדוק מה יכול להניע אותם לפעולה ולהאריך את משך השהייה שלהם אל מול תוכן כזה או אחר באתר אותו אתם רוצים לקדם.
רשימת נושאים לכתיבת תוכן
בהתאם לממצאי האפיון, מומלץ לערוך רשימה של נושאים מעניינים לכתיבת התוכן אשר יופיע באתר אותו אתם מעוניינים לקדם. חשוב לציין שכל חברה לקידום אתרים יכולה לבצע עבורכם את שירותי כתיבת התוכן באמצעות כותבי תוכן מקצועיים עימם היא עובדת לצרכי כתיבת תכנים לצרכי קידום אתרים. את רשימת הנושאים המעניינים והרלוונטיים לתחום עיסוקכם, תוכלו לייצר באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל, באמצעות בדיקה של נושאי התכנים והמאמרים המופיעים באתרי המתחרים ובאמצעות מעקב אחר שאלות נפוצות של גולשים בהקשר לתחום עיסוקכם.
מבנה נכון של התוכן באתר
כאשר אתם ו/או מישהו מטעמכם ניגש למלאכת כתיבת התוכן לאתר, חשוב להפקיד על מספר כללים מרכזיים אשר יסייעו לכם להתאים את התוכן לצרכי קידום האתר, וביניהם:
- תכנים בעלי מבנה מסודר המורכב מכותרת ראשית, פסקאות קצרות ומעניינות, כותרות משנה בין הפסקאות, הצגת רשימות ממוספרות (בוליטים), וכמובן, שימוש בפונט נכון.
- תכנים באורך ממוצע של 500-600 מילה, כאשר ברשימת התכנים באתר חשוב שיופיעו גם תכנים ארוכים יותר עם למעלה מ-1,000 מילים.
- שילוב מילות מפתח בהיקף של עד 2% מסך המילים בכל תוכן המופיע באתר. בנקודה זו חשוב לציין שאת מילות המפתח מומלץ לשלב בוורסיות שונות ולשבץ אותן בכותרת משנה אחת לפחות וגם בכותרת הראשית של העמוד.
- הוצאת קישורים מתוך גוף התוכן – רוב הקישורים בתוכן המופיע באתר נועדו להפנות בין עמודי האתר, אך חשוב להקפיד על כך שחלק מהקישורים יובילו את האתר למקורות חיצוניים מוסמכים דוגמת ויקיפדיה, ובאופן זה, תוכלו לשפר את חווית הגולשים ולשפר את הדירוג שלכם על בגוגל.
- שימוש בתמונות בתוך הטקסט – תמונה אחת שווה אלף מילים טוען הביטוי הידוע וככל הנראה שהיא שווה קצת יותר, ולכן, חשוב להקפיד על הוספת תמונות רלוונטיות לתוכן המופיע בעמוד. יחד עם זאת, חשוב לבחור את התמונות בקפידה ולא להעמיס את העמוד בתמונות אלא אם זאת מטרת העמוד מלכתחילה. כמו כן, חשוב לבדוק את משקל התמונות על מנת להאיץ את מהירות הטעינה של העמוד.
הקמת בלוג באתר
כל חברה לקידום אתרים המודעת לחשיבותו של התוכן כאמצעי לקידום האתר, תמליץ לכם על הקמת בלוג באתר אותו אתם רוצים לקדם. בעמוד הבלוג, תוכלו לפרסם מגוון רחב של כתבות תוכן רלוונטיות לתחום עיסוקכם ולאפשר לגולשים להאריך את משך השהייה הממוצע שלהם באתר לצורך קריאת הבלוג. את הבלוג חשוב לתחזק באופן שוטף ולעדכן אותו באופן תדיר וקבוע לאורך זמן, הבלוג יכול להתעדכן על ידי הלקוח או באמצעות חברת קידום. כמו כן, מומלץ לאפשר לקהל הגולשים להגיב על התכנים השונים המופיעים בבלוג ואף לדרג את התוכן באמצעות שאלות מנחות כגון: עד כמה כיצד הכתבה תרמה להם? האם קיבלו את התשובה אותה חיפשו? וכו’
התאמה רספונסיבית של התוכן
כיום, רוב פעולות הגלישה מיושמות באמצעות סביבת המובייל, ולכן, חשוב לבדוק כיצד התוכן שלכם נראה ועד כמה הוא קריא כאשר גולשים באתר מהטלפון החכם. התאמה רספונסיבית היא אומנם פעולה המיושמת על ידי כל חברה לקידום אתרים כחלק מהפעולות המקדימות לתהליך הקידום עצמו, אך היא בהחלט חשובה גם לצרכי נראות התוכן ואופן הנגשתו בסביבת המובייל.